کار برد اریگامی در معماری - خانه هایی که با فصلها تغییر می کنند
  •   
  •   
  •   
  •   
  •  

    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ همواره خانه هایی که برای آب و هوای سرد ساخته می شوند طوری طراحی شده که بسیار گرم می مانند، خانه های آب و هوای گرم با معماری ساخته شده که امکان وزدن باد در آن وجود داشته باشد و ساکنان آن خنک شوند. اگرچه تاکنون ترکیب این دو معماری بایکدیگر دشوار بوده است.
    اما طرح این دو معمار بریتانیایی نه تنها ترکیب این دو نوع معماری است بلکه آنها این خانه اوریگامی را به نوعی ساخته اند که برای دنبال کردن مسیر خورشید تغییر جهت می دهد.

     

                        
    اوریگامی یا “هنر کاغذ و تا” یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی “تا کردن کاغذ” است و تمام مدلهای کاغذ و تا را در بر دارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می ‌توانند به روشهای گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند.
    این مدلهای گرافیکی رایانه ای نشان دهنده مفهوم باورنکردنی تغییر شکل یک خانه به هشت شکل مختلف براساس آب و هوا است.
    برای مثال در طرح تابستانه،

     اتاق خواب به سمت شرق است و می توان طلوع خورشید را هنگام بیدار شدن در آن مشاهده کرد و پس از آن این اتاق می تواند گردش داشته باشد تا کاربر به طور دائمی از نور خورشید استفاده کند.

    این خانه همچنین انرژی خود را از صفحات خورشیدی تأمین می کند.
    طرح انقلابی این خانه براساس کار یک ریاضیدان قرن بیستمی است که چگونگی تبدیل شدن این مربع تشکیل شده از چهار تکه به یک مثلث متساوی الاضلاع را کشف کرد.
     
    تبدیل مربع به مثلث متساوی الاضلاع یا معمای هاربردشر
    انعطاف پذیری این خانه به انطباق آن از تابستان به زمستان و از روز به شب کمک می کند و این امر با حرکت داخلی خانه میسر می شود.
    دیوارهای خارجی ضخیم و سنگین به دیوارهای داخلی تبدیل می شوند و این امکان را فراهم می کنند که دیوارهای داخلی شیشه ای به نمای خارجی تبدیل شوند، دراین خانه درها به پنجره و پنجره ها به در تبدیل می شوند.
    طرح اولیه این خانه دارای دو اتاق خواب، یک نشیمن بزرگ، یک سرویس بهداشتی است اما می توان آن را برحسب شرایط زندگی مختلف تغییر داد.
     
    این خانه انقلابی براساس کشف یک ریاضیدان قرن بیستمی ساخته شده است، 
    شیوه ای که می تواند یک مربع را به یک مثلث متساوی الاضلاع تبدیل کرد
      
    دیوارهای خارجی ضخیم این خانه به دیوارهای داخلی تبدیل می شود و این امر این امکان را 
    فراهم می کند که دیوارهای داخلی شیشه ای به نمای خارجی تبدیل شوند، 
    در این خانه درها به پنجره ها و پنجره ها به درها تبدیل می شوند
    این خانه ایده معمار بریتانیایی بوده است، دیوید گرونبرگ و دنیل ولفسون که شرکت D*Haus را تأسیس کرده اند این طراحی ابتکاری را ارائه کرده اند.
    خانه تغییر شکل دهنده به عنوان بخشی از پروژه فارغ التحصیلی گرونبرگ مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت.
    هنری دودنی ریاضیدان بریتانیایی در سال ۱۹۰۳ راهی برای تبدیل یک مثلث متساوی الاضلاغ به چهار تکه پیدا کرد که این چهار تکه می توانند یک مربع را تشکیل دهند، معمایی که وی آن را معمای هاربردشر نامگذاری کرد.
    این ساختمان می تواند برای دنبال کردن مسیر خورشید تغییر شکل دهد


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





عکس

درباره سايت

  • Origami - اریگامی چیست؟ ( اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می سازد. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف ، می باشد.این شکل ها تعداد زیادی ازحیوانات ، پرندگان ، ماهی ها،وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک ، معماری ، صنعت و ... را شامل می شوند. اریگامی طیف بسیار گسترده ای از کودکان پیش دبستانی تا اساتید دانشگاه را در بر می گیرد.تمام مردم می توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهای جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اوریگامی مدرن، در چند ساله اخیر(از سال 1950 میلادی به بعد) با انتشار کتابهای آقای آکیرا یوشیزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد. اکنون اوریگامی کاربردهای مهمی در هنر، علم و صنعت پیدا نموده است. هماهنگي بين چشم و دست ، مهارت در كارهاي فكري كه نياز به انجام ترتيب و توالي خاص دارد ، مهارت در دقت ، افزايش شكيبايي و صبر ، افزايش مهارتهاي خاص جسماني ، افزايش نتيجه گيري هاي منطقي و رياضي و … از فواید اریگامی است... ______________________________ محمدابراهیم حق پرست

آخرين عناوين

عکس

آموزش اوریگامی، لذت تا زدن کاغذ، origami

Origami اوريگامي: كاغذ تا شده يا هنر تا كردن كاغذ ، نوعي تفريح و سرگرمي است در جهت پرورش خلاقيت ها ، با استفاده از كاغذ براي خلق و آفرينش اشياء .

 

 

 

منوی کاربری