افراد مشهور در زمينه‌ي اوريگامي
  •   
  •   
  •   
  •   

  • افراد مشهور در زمينه‌ي اوريگامي
    در سال 1952 «ج. لگمان» كتاب «كتاب‌شناسي خم كردن كاغذ» را به چاپ رسانيد. هم‌چنين «باب هربين» در سال 1955 با سري برنامه‌ي تلويزيوني «آقاي چپ و آقاي راست» توجه عمومي را به اوريگامي جلب كرد. وي سپس كتاب مهمي به‌نام «جادوي كاغذ» را منتشر كرد كه شايد يكي مهم‌ترين كتاب‌ها در اين رابطه تا آن زمان به‌شمار مي‌رود.

    در سال 1967 هم «انجمن بريتانيايي اوريگامي» بنيان نهاده شد كه در حال حاضر از سراسر جهان عضو دارد و كتابخانه‌ي آن در مورد اوريگامي بسيار قابل توجه است.

    بازسازي مجدد اوريگامي به‌عنوان يك هنر خلاق در ژاپن تا حد زيادي مديون اين افراد است:

      - ايسائو هوندا (Isao Honda)، كه كتاب اوريگامي را در سال 1931 منتشر كرد.
      - آكيرا يوشيزاوا (Akira Yoshizawa) ‌كه براي سال‌هاي زيادي به‌عنوان يك نابغه‌ي مسلط بر اوريگامي شهرت داشته است و اولين اثرش در سال 1952 چاپ شده است
      - «ميچيو اوچياما» (Michio Uchiyama) كه اين هنر را از مادرش آموخته بود و در سال 1908 نوع جديدي از اوريگامي به‌نام سبك كوكو (Koko – styler) به‌نام وي به ثبت رسيد. او در سال 1931 يك نمايشگاه عمومي از آثارش را در توكيو برگزار كرد.


    پس از جنگ دوم جهاني آثار زيادي در اين زمينه به چاپ رسيده و انجمن‌هاي فراواني تاسيس شده‌اند. از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان از انجمن بين‌المللي اوريگامي نام برد كه توسط «آكيرا يوشيزاوا» بنيان‌گزاري شده است.

    كاغذ خم كردن جديد را مي‌توان نتيجه‌ي يك ستيز با سلطه‌ي مربع بر اين هنر دانست. «يوشيزاوا» و «اونامونو» استفاده از پايه‌ي پرنده را گسترش دادند و «يوشيزاوا» و «اونامونو» استفاده از پايه‌ي پرنده را گسترش دادند و «يوشيزاو»ا استفاده از دو مربع را آغاز كرد.

    سپس پايه‌هاي بلينتز (blintzed bases) ابداع شد و پس از آن فنون جديد نظير جعبه تا زدن (box pleating) كار را به جايي رسانيد كه اكنون كم‌تر چيزي را مي‌توان يافت كه نتوان آن را از يك يا چند قطعه‌ي مربعي يا مستطيلي كاغذ ساخت از مرغ ماهي‌خوار ژاپني تا حيوانات چهارپا با سر و دم كه توسط يك قطعه كاغذ ساخته مي‌شوند.

    نمونه‌هايي از اوريگامي
    نمونه‌هايي از اين اشكال در ذيل آمده است.

     

    origami 01

     

     

    origami 02

    origami

    origami 1

    origami 2

    origami 3

    origami 4

    origami 5

    origami 6

    origami 7

    origami 8

     

    origami 11

    origami 12

    origami 13

    origami 14

    origami 15

    origami 16

    origami 17

    origami 18

    ORIGAMI POP UP CARDS

    ORIGAMI POP UP CARDS

    ORIGAMI POP UP CARDS

    ORIGAMI POP UP CARDS

     

    marvelous paper craft decoration


    نظرات شما عزیزان:

    صدرا ملکی
    ساعت8:37---29 تير 1393
    با سلام
    کارتون خوبه
    من خودم هم اوریگامی کار میکنم

    میخواستم بدونم ک شما روی سازه های بزرگ هم اوریگامی میزنید؟؟؟


    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





عکس

درباره سايت

  • Origami - اریگامی چیست؟ ( اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اوریگامی را می سازد. بنابراین اوریگامی هنر و اندیشه ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل های مختلف ، می باشد.این شکل ها تعداد زیادی ازحیوانات ، پرندگان ، ماهی ها،وسایل بازی، وسایل دکوری، شکل های هندسی و اشکالی در ارتباط با گرافیک ، معماری ، صنعت و ... را شامل می شوند. اریگامی طیف بسیار گسترده ای از کودکان پیش دبستانی تا اساتید دانشگاه را در بر می گیرد.تمام مردم می توانند از آن لذت برده و با خلق طرحهای جدید به تاریخ اوریگامی بپیوندند. اوریگامی مدرن، در چند ساله اخیر(از سال 1950 میلادی به بعد) با انتشار کتابهای آقای آکیرا یوشیزاوا (Akira Yoshizava) ، استاد اریگامی از ژاپن، رنسانس خودش را شروع کرد. اکنون اوریگامی کاربردهای مهمی در هنر، علم و صنعت پیدا نموده است. هماهنگي بين چشم و دست ، مهارت در كارهاي فكري كه نياز به انجام ترتيب و توالي خاص دارد ، مهارت در دقت ، افزايش شكيبايي و صبر ، افزايش مهارتهاي خاص جسماني ، افزايش نتيجه گيري هاي منطقي و رياضي و … از فواید اریگامی است... ______________________________ محمدابراهیم حق پرست

آخرين عناوين

عکس

آموزش اوریگامی، لذت تا زدن کاغذ، origami

Origami اوريگامي: كاغذ تا شده يا هنر تا كردن كاغذ ، نوعي تفريح و سرگرمي است در جهت پرورش خلاقيت ها ، با استفاده از كاغذ براي خلق و آفرينش اشياء .

 

 

 

منوی کاربری